З досвіду роботи

Опис досвіду роботи

Опис досвіду роботи
вчителя предмету “ Захист Вітчизни ”
Осипчука Юрія Миколайовича
2015 р.
Свою педагогічну діяльність розпочав в 1993 році учителем допризивної військової підготовки у Ярославицькій загальноосвітній школи, Млинівського району, Рівенської області. З 2008 року працюю вчителем фізичної культури і предмету "Захист Вітчизни" Берегівський ЗОШ І-ІІІ ст.
Загальний стаж педагогічної роботи 8  років.
І. Підвищення фахового рівня
Для того, щоб давати суттєві знання учням, намагаюсь постійно збагачувати свої знання, розширювати свій світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів, цікавлюсь досвідом досвідчених учителів, мене також приваблюють цікаві розробки уроків, методи і прийоми роботи вчителів. Маю власний ,блог
ІІ. Навчально-виховна робота з учнями
У процесі проведення занять з допризовної підготовки учнівська молодь усвідомлює основні вимоги Конституції України з військових питань, Закону України “Про загальний військовий обов’язок і військову службу”, морально й фізично готовиться до військової служби, отримує військово-патріотичне загартування як могутній стимул у боротьбі за розбудову нової незалежної України та його війська. У процесі проведення занять з допризовної підготовки учнівська молодь усвідомлює основні вимоги Конституції України з військових питань, Закону України “Про загальний військовий обов’язок і військову службу”, морально й фізично готовиться до військової служби, отримує військово-патріотичне загартування як могутній стимул у боротьбі за розбудову нової незалежної України та його війська.
Урок – основна форма навчання в школі, і обов’язковий  для всіх  учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.
Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку, а саме:
1.                  озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;
2.                  формувати в учнів  міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;
3.                  підвищити виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;
4.                  здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;
5.                  формувати в учнів самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;
6.                  вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання;
7.                  формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.
     Організовуючи свою діяльність на уроках та в позаурочний час намагаюся формувати почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей. Виховати громадянські почуття і свідомість, повагу до Конституції та інших законів України. Формую прагнення до оволодіння військовими знаннями, відповідного рівня фізичної підготовки та витривалості. Намагаюсь підвищувати престиж військової служби, формувати і розвивати мотивацію, спрямовану на підготовку до захисту Української держави і служби у Збройних силах України.
           Для проведення уроків захисту Вітчизни в школі використовую  стадіон, майданчик для стройової підготовки, спортивний зал.
Уроки розпочинаю з шикування класу, рапорту чергового, привітання, ознайомлення із завданням на урок, виконання стройових вправ. Готуючись до проведення уроків, враховую особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів. На уроках вирішую три основні напрями: оздоровчий, тренувальний, освітній. Тренувальний напрям служить для підвищення рівня рухової підготовленості. Освітній напрям дає змогу озброїти учнів знаннями.
Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
Однією з головних умов успішного навчання є здатність тримати дисципліну на уроці, в іншому разі не спрацьовують ніякі методичні прийоми та хитрощі. Дисципліна більшою мірою залежить від рівня  насиченості уроку, від уміння вчителя перемикати фази уроку, від його здатності задавати мотивацію і стимулювати учнівські успіхи, від уміння тримати педагогічну дисципліну, від уміння використовувати на практиці активні методи навчання.
У практиці роботи з предмету «Захист Вітчизни» застосовую різні методи навчання:
 - словесні – пояснення, розповідь, розпорядження, команда, підрахунок;
 - наочні – показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток, презентацій;
 - практичні – виконання вправ учнями.        
Пояснення намагаюсь, щоб було лаконічним, конкретним, доступним і відповідати рівню розвитку учнів
Бесіду проводжу у вигляді запитань-відповідей, з чого видно, як учні засвоїли матеріал.
Команда розпорядження вчителя, що має конкретну форму і точний зміст. Команда часто супроводжується рахунком, що регулює темп і ритм вправ, як правило, використовую при проведенні практичних занять з вогневої, стройової, тактичної, фізичної підготовка та Цивільної оборони.
До практичних методів навчання належать вправи. Багаторазове повторення допомагає швидше оволодіти технікою вправи і підвищує якість виконання.
Під час проведення уроку намагаюсь поєднувати словесні методи навчання, наочного сприймання та практичні методи виконання вправ. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів повнішого уявлення про рухову дію.
Намагаюсь привчати дітей до військової термінології, збагачувати їхній словниковий запас.
Залежно від того, які завдання ставляться на уроці, урок відноситься до певного типу. Проводжу:
o        вступні уроки;
o        уроки вивчення нового матеріалу;
o        уроки повторення;
o        уроки змішаного типу;
o        контрольні уроки;
o        підсумкові уроки.
В своїй роботі проводжу нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань, уроки-конкурси. У ході навчання реалізую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, гуманітарного напрямів, основами здоров'я, завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними. Доношу до кожного юнака, що військова служба – це не тільки обов’язок громадянина України, а важливий процес подальшого розвитку та фізичного змужніння особистості, формування чітких чоловічих рис характеру, загартування тіла й духу, зміцнення патріотичних почуттів, щоб у будь-який час стати на захист Батьківщини.
         Однією з основних форм військово-патріотичного виховання є військово-шефська робота, яка полягає у встановленні та підтриманні зв'язків з працівниками військових частин, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, іншими навчальними закладами, громадськими організаціями з метою проведення спільних заходів з військово-патріотичного виховання молоді, виховання у неї громадянських почуттів та якостей.
          У своїй діяльності використовую наступні формами військово-шефської роботи:
• організація тематичних вечорів, зустрічей з воїнами-афганцями, сім'ями військовослужбовців, посильна допомога ветеранам та вдовам.
• залучення молоді до участі в упорядкуванні меморіальних комплексів, пам'ятників, братських могил, інших поховань захисників Вітчизни;
• надання допомоги місцевим органам виконавчої влади у проведенні урочистостей, присвячених пам’ятним датам (урочистості до 9 травня);
• організація змагань з військово-прикладних видів спорту, проведення змагань з кульової стрільби тощо (учні є постійними учасниками гри «Зірниця», «Сокіл Джура», конкурсу військово-патріотичної пісні строю).

Немає коментарів:

Дописати коментар