Поради батькам
Є така професія - Батьківщину захищати!
Сьогодні, коли новітні наукові відкриття швидко знаходять застосування у військовій практиці, зростає значення підготовки молоді до захисту Вітчизни.
Нова техніка зумовлює докорінні зміни у характері та засобах бойових дій. Бій став набагато маневренішим, динамічнішим, швидкоплинним, збільшився його розмах, що висуває нові, вищі вимоги до психологічної, фізичної та спеціальної підготовки військовослужбовця, потребує від нього уміння швидко орієнтуватися в обстановці, вміло оцінювати її і приймати правильні рішення, координувати свої дії з діями підрозділу. Це означає, що біля пультів бойових машин, зенітно-ракетних комплексів, у танках, за штурвалами бойових літаків, у відсіках підводних човнів мають бути люди, краще, ніж раніше, підготовлені у військовому та спеціальному відношеннях.
Державна система військового навчання виникла не на голому місці. Вона увібрала в себе все передове, цінне, що є в історичному досвіді виховання підростаючих поколінь. Ще в Київській Русі військово-фізична підготовка здійснювалася у «будинках молоді», школах при монастирях, князівських дворах. За часів князя Святослава хлопчика у три роки вже садовили на коня, у сім — навчали грамоті, а у дванадцять — брали в походи.
Запорізька Січ виховувала 10—18-літніх дітей загиблих козаків у сирітських школах, де вони проходили військове навчання.
Військова підготовка молоді існувала в багатьох країнах: школи і пажеські корпуси в Росії, скаутський рух у Франції, бойскаутський — в Англії, загони російських скаутів на початку XX століття.
У роки Вітчизняної війни військова підготовка в СРСР охоплювала майже всю учнівську молодь, що давало змогу за короткий час готувати для фронту молодь, яка успішно оволодівала основами військової справи,
добровільно вступала до народного ополчення, у партизанські загони, засвоювала скорочену програму військових училищ. Припинення в 1962 р. військового навчання у середніх навчальних закладах негативно вплинуло на підготовку молоді до військової служби. Тому в 1967 році, в зв'язку зі скороченням терміну служби у Збройних Силах СРСР, було поновлено проведення початкової військової підготовки молоді.
У США, незважаючи на відсутність загального військового обов'язку, діє закон про розвиток освіти з метою національної оборони країни, за яким підготовка юнаків для сухопутних сил, флоту і авіації ведеться у середніх школах. Крім того, діють так звані молодіжні піхотні батальйони, куди приймають юнаків від 15 років, офіцерські тренувальні корпуси юніорського резерву, де проводяться заняття за спільною програмою школи та армії. Для американських школярів організовуються військово-спортивні ігри, змагання, відвідування гарнізонів, походи на військових кораблях тощо.
У Німеччині воєнізовані організації молоді охоплюють понад один мільйон юнаків.
В Україні предмет «Захист Вітчизни» проводиться на основі Закону «Про військовий обов'язок і військову службу», в якому зазначено: «Оборона країни від збройної агресії належить до найважливіших функцій держави і є справою всього народу України. Захист України — конституційний обов'язок кожного її громадянина».
У відношенні до загального військового обов'язку громадяни України поділяються на такі категорії:
— допризовники — особи, які проходять військову підготовку до приписки їх до призовних дільниць;
— призовники — особи, які приписані до призовних дільниць;
— військовослужбовці — особи, які проходять військову службу;
— службовці за призовом — особи, які проходять альтернативну (невійськову) службу;
— військовозобов'язані — особи, які перебувають у запасі;
— невійськовозобов'язані — особи, які не взяті на військовий облік або зняті з нього, в тому числі й переведені в запас або відставку.
Із допризовниками і призовниками проводиться робота, пов'язана з підготовкою їх до військової служби, яка передбачає:
— військову підготовку юнаків;
— підготовку призовників з військово-технічних спеціальностей;
— підготовку до вступу у військово-навчальні заклади;
— підготовку студентів вищих навчальних закладів за програмою офіцерів запасу;
— фізичну підготовку;
— лікувально-оздоровчу роботу;
— підвищення рівня загальноосвітньої підготовки;
— вивчення державної мови;
— патріотичне виховання.
Предмет «Захист Вітчизни» є складовою частиною підготовки юнаків допризовного і призовного віку до строкової військової служби.
У ході вивчення предмету «Захист Вітчизни» молодь набуває військових знань і практичних навичок в обсязі підготовки молодого солдата. Предмет «Захист Вітчизни» включає військову, прикладну фізичну, медико-санітарну, психологічну підготовку та підготовку з цивільної оборони і проводиться вчителями предмету «Захист Вітчизни» в школах, гімназіях, ліцеях, інших загальноосвітніх закладах, починаючи з 10 класу, а також у професійних навчально-виховних та вищих навчальних закладах першого рівня акредитації (технікумах, училищах) в період здобуття загальної середньої освіти відповідно до програми предмету «Захист Вітчизни».
Юнаки, які не пройшли програму предмету «Захист Вітчизни». у зазначених навчальних закладах, не атестовані або дістали незадовільну оцінку з цього предмета, після їх закінчення, перед призовом на строкову військову службу під керівництвом органів місцевого самоврядування проходять військову підготовку в оборонно-спортивних оздоровчих таборах з відривом від виробництва, а у воєнний час — на підприємствах, в установах і організаціях, де проводяться навчально-польові збори.
Предмет «Захист Вітчизни» включає в себе навчання та військово-патріотичне виховання молоді, має на меті підготовку юнаків до проходження строкової військової служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях України і передбачає: надання початкових знань з військової справи, медико-санітарної підготовки і цивільної оборони, фізичне загартування, формування психологічної готовності до військової служби, виховання почуття патріотизму.
Предмет «Захист Вітчизни» є обов'язковим державним предметом.
У процесі навчання з предмету «Захист Вітчизни» юнаки повинні:
— усвідомити положення Конституції України про захист Батьківщини, Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу»;
— зрозуміти призначення Збройних Сил та інших військових формувань України, їхні характерні особливості;
— засвоїти основи цивільної оборони, військової справи і основи медичної підготовки;
— сформувати психологічну готовність до військової служби, щоб після призову на строкову службу в короткий термін оволодіти програмою підготовки молодого солдата.
Вирішення цих завдань покладено в основному на навчальне-виховні заклади, де склалася й діє злагоджена система підготовки молоді до військової служби. Ця система має цілеспрямований характер:
по-перше, учні оволодівають системою військових знань, здобувають навички та вміння в обсязі відповідної програми;
по-друге, у майбутніх захисників Вітчизни формуються почуття патріотизму, відповідальності за виконання військового обов'язку, дисциплінованість, моральні та військово-статутні норми поведінки, повага до військової спеціальності та інші моральні й бойові якості;
по-третє, юнаки розвиваються розумово та фізично відповідно до вимог майбутньої військової діяльності та умов служби;
по-четверте, активізується психологічне гартування молоді, виробляється внутрішня готовність до подолання
труднощів військової служби, емоційно-вольова стійкість, позитивне ставлення до військової спеціальності та інші необхідні воїну якості.
Немає коментарів:
Дописати коментар